Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation

Om du inte är nöjd

Om du inte är nöjd med den vård du har fått eller är missnöjd med bemötandet, har du rätt att klaga och lämna synpunkter till vården. Du kan göra det på flera olika sätt.

Om du är missnöjd kan det vara bra att du först tar kontakt med den vårdenhet du har synpunkter på och försöker lösa problemet direkt.

Här på webbplatsen har vi ett formulär som du kan använda för att skicka in dina synpunkter via e-post. Din synpunkt tas emot, diarieförs och skickas till den enhet du har synpunkter på. 

Lämna dina synpunkter via vårt formulär 

Använd en säker e-tjänst

Via våra e-tjänster på 1177 Vårdguiden kan du kommunicera med din hälsocentral eller mottagning på ett säkert sätt.  Du måste logga in för att lämna en synpunkt.

Patientnämnden eller IVO

Om du och den enhet du har synpunkter på tillsammans inte kan klara ut problemet kan du kontakta landstingets patientnämnd. Patientnämnden erbjuder också möjligheten att kommunicera säkert via 1177 Vårdguidens e-tjänst.

Om du inte får den hjälp du behöver så kan du kontakta Inspektionen för vård och omsorg - IVO som är tillsynsmyndighet för bland annat hälso- och sjukvården.

1177 Vårdguiden på webben (1177.se) hittar du mer information om regler och rättigheter och vad du kan göra om du inte är nöjd med vården. 


Twitter-ikon Ljusblå cirkel med en vit kolibri i förgrunden Facebook-ikon Mörkblå cirkel med ett vitt gement f förgrunden Linkedin-ikon Mörkblå cirkel med de vita tecknen i och n förgrunden Google-ikon Röd cirkel med ett vitt versalt G och tecknet + i förgrunden e-postikon Grå cirkel med en vit symbol i form av ett kuvert i förgrunden Skriv ut-ikon Grå cirkel med en vit symbol i form av en skrivare i förgrunden Dela på TwitterDela på Google plusDela på LinkedInDela på Facebook
Senast uppdaterad 2017-08-16 10:41