Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation

HR-konsult till avropsenheten till Regionledningsförvaltningen

Arbetsplatsbeskrivning

Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingets kansli har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till landstingsdirektören.

Hur ser HR avdelningen ut på Landstinget?
Vi är en avdelning med närmare 40 kollegor som alla arbetar inom HR-området, här kommer du att möta HR-arbete på en strategisk- och operativ nivå. Vi sitter utspridda på fyra olika orter, Sollefteå, Örnsköldsvik, Härnösand och Sundsvall. Du kommer att arbeta i Örnsköldsvik tillsammans med dina andra tre kollegor på avropsenheten och ni avropar för hela länet.

Arbetsuppgifter

Hur ser mina arbetsuppgifter ut?
Rollen som HR-konsult på avropsenheten är mycket rolig och du ställs dagligen inför nya utmaningar. Du bemannar efter organisationens behov av personal och matchar krav på kompetens utefter tjänstens kravprofil. Du har en löpnade dialog med leverantörerna samt avropande chef och arbetar hela tiden för att lösa avropade veckor. I rollen ingår även att vara rådgivande utifrån din kompetens i exempelvis upphandlingsarbete.

Kvalifikationer

Vad måste jag uppfylla innan jag söker?
Vi ser att du har en akademisk examen med inriktning mot HR. Du har minst ett års erfarenhet av arbete med bemanning inom den offentliga sektorn.

Vilka personliga egenskaper är viktiga i rollen?
För att lyckas i rollen ser vi att du är uthållig och fortsätter att arbeta vidare mot uppsatta mål trots motgångar. Du är noggrann och självgående i ditt arbete, du motiveras av att arbeta mot kund och leverantör på ett serviceinriktat sätt där ni tillsammans arbetar för att lösa behovet. Arbetet ställer krav på affärsmässigt tänkande då du även för dialog med leverantörerna kring priser. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan och du är varmt välkommen med frågor om tjänsten!

Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Therese Drewsen, HR-chef, 070-253 52 48.

Fackliga företrädare i denna rekrytering är Katarina Hägglund, Vision, 073-271 86 65 samt Elisabeth Markström, SACO, 070-270 40 39

Anställning

Tillsvidareanställn

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-10-22
Sök jobbet här

Upplysningar/fackliga kontaktpersoner

Therese Drewsen
HR-chef
Telefon: 061180182/0702535248

Elisabet Markström
SACO
Telefon: 060-181279

Katarina Hägglund
Vision
Telefon: 0660-89842

Sök jobb

Du skickar din ansökan digitalt istället för via e-post eller på papper.

Klicka på länken i den annonsen du är intresserad av.

Mitt jobb-sökar-konto

Teknisk support rekryterings-verktyget (Lediga jobb)


Twitter-ikon Ljusblå cirkel med en vit kolibri i förgrunden Facebook-ikon Mörkblå cirkel med ett vitt gement f förgrunden Linkedin-ikon Mörkblå cirkel med de vita tecknen i och n förgrunden Google-ikon Röd cirkel med ett vitt versalt G och tecknet + i förgrunden e-postikon Grå cirkel med en vit symbol i form av ett kuvert i förgrunden Skriv ut-ikon Grå cirkel med en vit symbol i form av en skrivare i förgrunden Dela på TwitterDela på Google plusDela på LinkedInDela på Facebook