Gå direkt till textinnehållet Startsida Nyheter Webbkarta Kontakta oss Tillgänglighetsinformation

Teletal hjälper dig att ringa!

 

Teletal är till för alla som har tal-, röst- eller språksvårigheter eller som ska ringa en som har svårigheter.

I ett teletalsamtal är ni tre stycken som kopplas ihop i ett samtal och den tredje parten är en Teletal-tolk.

Tolken kan:

  • tolka tal och röster som kan vara svåra att förstå.
  • ge stöd i samtalet.
  • tydliggöra det som sägs.
  • hjälpa till att komma ihåg vad som sägs.
  • föra anteckningar under samtalet.

Hur fungerar det?

Du klickar på bilden med text  'Ring teletal direkt' här ovanför och fyller i ditt telefonnummer eller så ringer du 020-22 11 44.
Du kopplas till en tolk.
Tolken ringer upp den du vill prata med till exempel i Landstinget Västernorrland.

Du och tolken kan förbereda samtalet om det behövs.

Det kostar inget för den som ringer. Du behöver inte boka tid.

Ring till Teletal

Telefonnummer 020-22 11 44

Utomlands är telefonnumret 0046-8 21 11 19.

Teletal har normalt öppet:

  • måndag-fredag 8-20
  • lördag-söndag 12-16
  • helgdagar 12-16

 

Teletal är en tjänst som är öppen för alla i Sverige. Du kan använda den oavsett var du bor. Post- och telestyrelsen driver tjänsten.

Kontakta oss

Landstinget Västernorrland

Meddelandet har skickats Vi återkommer med svar så snart vi kan.
Landstingets officiella e-post bevakas av registrator på diariet.

Vi hanterar inte medicinska frågor.
Ditt meddelande diarieförs och skickas till lämplig tjänsteman för svar.

Twitter-ikon Ljusblå cirkel med en vit kolibri i förgrunden Facebook-ikon Mörkblå cirkel med ett vitt gement f förgrunden Linkedin-ikon Mörkblå cirkel med de vita tecknen i och n förgrunden Google-ikon Röd cirkel med ett vitt versalt G och tecknet + i förgrunden e-postikon Grå cirkel med en vit symbol i form av ett kuvert förgrunden Dela på TwitterDela på Google plusDela på LinkedInDela på Facebook
Senast uppdaterad 2016-04-04 10:47